سبد خریــــــــــــــــد
ردیف عکس محصول                   نام کالا                   کد کالا قیمت تعداد کل قیمت حذف
2تستر EC متر میلواکی مدل Milwaukee MW302 PRO 306004198710110
1ترمورطوبت سنج مدل TES-1360A30600167591000000191000000
بستن

معرفي 11 آلاينده از آلاينده هاي مهم که آب آشاميدني ما را آلوده مي کنند.







شايد يادتان هست که در دوراني نه چندان دور ، شايد در ايام کودکيتان ، در يک روز گرم تابستاني هيچ چيز بهتر از نوشيدن آب خنک و زلال يک چشمه يا رودخانه نبود. اما به نظر مي رسد آن خاطرات ديگر تکرار نخواهند شد و ديگر چنان روزهايي را تجربه نخواهيم کرد. آلودگي هاي زيادي وارد آب آشاميدني ما مي شوند که مي توانند آسيب هاي جدي به سلامتي ما و فرزندانمان بزنند. حتي امروزه به آب معدني ها هم نمي توان اعتماد کرد. چندي پيش گزارشي نشان مي داد که بيش از نيمي از آب معدني هاي توليد شده در کشور فاقد استانداردهاي لازم هستند و بيش از 25 درصد آب معدني ها در واقع از آب لوله کشي پر مي شوند.
آنچه در اين مقاله به آن مي پردازيم معرفي 11 آلاينده از آلاينده هاي مهم است که آب آشاميدني ما را آلوده مي کنند. اين آلاينده ها در هرکجا مي توانند باشند : آب هاي زيرزميني ، آب شهري و يا آب هاي بطري.

آرسنيک (Arsenic)

آرسنيک يکي از فلزات سنگين است که عامل ابتلا به سرطان ريه ، مثانه ، پوست ، کبد و سرطان کليه مي باشد. همچنين آرسنيک در آب آشاميدني مي تواند به قلب ، مغز و سيستم اعصاب ، آسيب وارد کرده و مشکلاتي را در دستگاه تناسلي به وجود آورده و باعث اختلالات جنيني شود. آرسنيک ، بيشتر در اثر مصرف حشره کش هاي حاوي آرسنيک و يا به وسيله فاضلاب هاي صنايع مختلف همچون صنايع دباغي، سراميك سازي و معادن وارد آب مي شود .
آرسنيك يك عنصر سمي است كه در آب يافت مي شود و قادر است از عمل آنزيم ها ممانعت نمايد و باعث بلوكه شدن آنها گردد. املاح آن از معده جذب شده و از راه پوست و شش ها نيز قابليت جذب دارند. از مهمترين اثرات سوء آن مي توان به بي اشتهايي، كم شدن وزن بدن، اسهال، به هم خوردگي معده، ناراحتي هاي عصبي و ايجاد زخم هاي كوچك بر روي دست و پا كه ممكن است منجر به سرطان شود اشاره نمود .

مواد راديواکتيو (Radioactivity)

نفوذ مواد راديواکتيو در آب هاي زيرزميني مي تواند به کليه ها صدمه وارد کرده و خطر ابتلا به برخي از سرطانها را افزايش دهد. عناصر راديواکتيو مي توانند از طريق برخي از مواد معدني وارد محيط زيست و آب آشاميدني شوند. در واقع نوشيدن آب آلوده يکي از اصلي ترين راه هاي نفوذ مواد راديواکتيو به بدن ماست .

کلر (CL )

فرآيند کلرزني امروزه يکي از متداولترين روشهاي گندزدايي آب در دنياست. مهمترين مزاياي اين فرآيند عبارتند از:

کلرزني فرآيندي ارزان و کم هزينه جهت ضدعفوني کردن آب مصرفي انسان است .
کلر داراي اثر باقيمانده در آب است که باعث تضمين نسبي سلامتي آب در تمام مسير شبکه آب رساني مي شود .
اما معايب و مضرات کلرزني عبارتند از:

کلرباقيمانده در اثر ترکيب با مواد آلي موجود در آب توليد ترکيباتي موسوم به تري هالومتان ها را مي کند که بيشتر متخصصان بر سرطان زا بودن اين ترکيبات تاکيد دارند .
کلرزني باعث کشته شدن ميکروارگانيزمهاي موجود در آب مي شود. اين درحالي است که لاشه اين ميکرو ارگانيزمها در آب باقي مي مانند و ممکن است خود منشا آلودگي شوند .
تماس کلر با پوست و موي انسان باعث ايجاد حساسيت، ريزش مو و مشکلات ديگر شود .
استنشاق گاز کلر ( در استخر يا حمام ) براي ريه انسان مضر مي باشد .
گروهي از ميکروارگانيزمها مانند کريپتوس پروديوم نسبت به کلر مقاوم هستند و با اين روش از بين نخواهند رفت .
کريپتوس پوريديوم، با کلرزني از بين نمي رود
کريپتوس پوريديوم تک ياخته انگلي است که در آب رودخانه ها و درياچه ها به وفور يافت مي شود خصوصا در اماکني که آب با مدفوع و فضولات حيوانات و پرندگان در تماس باشد وارد آب مي شود. اين انگل باعث ايجاد عفونت در روده انسان شده و بيماري به نام کريپتوس پوريديوسيس را باعث مي شود. اين انگل نسبت به روشهاي سنتي ضدعفوني آب مانند کلرزني مقاوم بوده و از بين نخواهد رفت.
نيترات
متداول ترين آلاينده در آب آشاميدني شهرهاي بزرگ
نبود شبکه دفع فاضلاب شهري و دفع سنتي فاضلاب از طريق چاههاي جذبي خصوصا در شهرهاي پرجمعيت، نفوذ زباله ها و فاضلابهاي صنعتي به سفره هاي آب زيرزميني، نفوذ کودهاي شيميايي نيتراته و کودهاي حيواني به اعماق زمين، باعث بالارفتن ميزان نيترات درسفره هاي آب زيرزميني مي شود. در کشورهاي گرم و خشک و کم باران، 80 تا 95 درصد آب آشاميدني شهرها دز طريق سفره هاي آب زيرزميني و چاهها تامين مي شود. نيترات عامل اصلي اختلال در فرآيند اکسيژن رساني به سلولهاي بدن است و خصوصا براي کودکان و زنان باردار عوارض جبران ناپذيري را به همراه دارد. نيترات احتمال ابتلا به سرطان را افزايش مي دهد و خصوصا در کودکان شيرخواره که بدن ضعيف تري دارند باعث ايجاد اختلالات جدي مي شود. نيترات از آلاينده هاي محلول در آب است که توسط تصفيه خانه هاي معمولي و يا با کلرزني قابل تصفيه نيست. يکي از بهترين روشهاي تصفيه نيترات، روش اسمز معکوس است . نيترات بدون رنگ ،‌بدون بو و بدون طعم بوده و در آبهاي آشاميدني بدون آزمايش قابل تشخيص نميباشد .

نيترات چه آسيبي به بدن مي‌رساند
گلبول‌هاي قرمز حاوي پروتئيني هستند به‌نام هموگلوبين كه داراي 4 مولكول آهن است. آهن موجود در اين پروتئين داراي ظرفيت 2 مي‌باشد. زماني‌كه نيترات و نيتريت با اين آهن‌ها تماس پيدا مي‌كند آنها را به آهن 3 ظرفيتي بدل مي‌كند كه توانايي خود را براي انتقال اكسيژن از دست داده و به‌نام مت هموگلوبين ناميده مي‌شود. در حالت عادي افراد داراي 2ـ1 درصد مت هموگلوبين هستند. در اثر تماس با آب آلوده به نيترات درصد اين نوع از هموگلوبين غيرطبيعي افزايش يافته و با افزايش آن علائمي براي فرد ايجاد مي‌شود. تشكيل مت هموگلوبين مي‌تواند در هر سني رخ دهد ولي به‌دليل آنكه مكانيسم كاهش و مقابله با آن در سنين نوزادي و در جنين در اواخر دوران بارداري تكامل نيافته است اين محدوده‌ها بيشتر در معرض آسيب هستند

فلورايد (Fluoride)

شايد کمي عجيب باشد اما همان فلورايدي که در بسياري از خميردندان ها وجود دارد ، چنانچه مقدار آن بيش از اندازه باشد ، تبديل به يک تهديد مي شود. مقدار کم فلورايد ميتواند از پوسيدگي دندانها جلوگيري کند اما بايد بدانيد که فلورايد عنصري بسيار سمي است که مقادير بالاي آن مي تواند باعث فلوئوروزيس دنداني ، مسموميت و حتي مرگ شود. علاوه بر اين ، فلورايد از نظر برخي از محققان ، مشکوک به سرطان زايي نيز هست. بنابراين نوشيدن آبي که حاوي فلورايد است ، چندان توصيه نمي شود. مطابق استاندارد آب آشاميدني در امريکا ، ميزان فلورايد در آب آشاميدني نمي بايست بيشتر از 7/0 ميلي گرم در ليتر باشد .

کروم (Chromium)

تحقيقات کارگروه محيط زيست (EWP) در امريکا نشان داد که آب مصرفي بيش از 31 شهر آمريکا آلوده به کروم 6 هستند. قرار گرفتن در معرض کروم 6 مي تواند باعث سرطان معده ، نارسايي کليه و کبد ، کندذهني ، آلزايمر و ... شود. کرومات ها اغلب در صنايع چرم سازي ، رنگ ساختمان و برخي از مصالح ساختماني استفاده شده و از همين راهها وارد محيط زيست و آب هاي زيرزميني مي شوند. بنابر اظهارات رِبکا ساتِن ، دانشمند ارشد کارگروه محيط زيست (EWP) بهترين راه براي حذف کروم ، استفاده از دستگاه هاي تصفيه آب اسمزمعکوس است .

سرب (Lead)


اثرات مخرب سرب بر کسي پوشيده نيست. اين فلز سنگين و سمي ، باعث اختلال در سيستم عصبي کودکان شده و باعث کم خوني ، تشنج و حتي مرگ مي شود. سرب از طريق لوله هاي سربي آب ، و حتي لوله هايي که با سرب لحيم شده اند وارد آب آشاميدني مي شود. امروزه استفاده از سرب در لوله هاي آب ممنوع است اما هنوز هم برخي از لوله هاي قديمي حاوي ترکيبات سربي هستند. همچنين سرب حاصل از دود خودروها در زمان بارندگي وارد آبهاي زير زميني ميشود و در اکثر شهر ها حجم زيادي از آب آشاميدني از طريق چاه و آبهاي زير زميني تامين ميگردد .دستگاه هاي تصفيه آب خانگي که داراي فيلتر اسمز معکوس (RO) هستند مي توانند سرب را از آب آشاميدني حذف کنند . امروزه سرب از طريق فاضلاب كارخانجات باطري سازي، مهمات سازي و غيره نيز وارد سفره هاي آب زيرزميني و از آنجا وارد آب آشاميدني ما انسانها مي شود .
سرب يكي از عناصر سمي قابل تجمع در بدن است. سرب جايگزين كلسيم در استخوان ها مي گردد كه ايجاد ناراحتي استخواني مي كند. سرب موجود در استخوان در مواقع تب مي تواند به ساير اعضاي بدن مانند سيستم اعصاب مركزي ، دستگاه گوارش و كليه ها زيان وارد نمايد. جالب است بدانيد كه برخي از مورخين دليل سقوط امپراطوري روم را مصرف آب حاوي سرب مي دانند، زيرا در آن زمان فقط طبقات مرفه روم از آب لوله كشي استفاده مي كردند و بعلت سربي بودن لوله ها اطفال آنها در معرض خطرات سميت عصبي سرب قرار مي گرفتند. رشد مغزي بسياري از اين اطفال كه بعدها اداره كننده روم بودند كامل نبوده و اجتماع روم مواجه با كمبود رهبران شايسته گرديد .

آلاينده هاي دارويي در آب شهري
طي تحقيقاتي که توسط آسوشيتدپرس در آب آشاميدني آمريکا انجام شده است، مشاهده شده که آب شهري در بعضي از ايالت هاي آمريکا، سرشار از آلاينده هاي دارويي، آنتي بيوتيک ها، داروهاي آرام بخش و داروهاي جنسي است. اين آلاينده ها از طريق نفوذ فاضلاب هاي بيمارستانها و زباله هاي دارويي به سفره هاي آب زيرزمين وارد شده اند و به دليل محلول بودن در آب، از طريق فرآيندهاي ابتدايي که در تصفيه خانه ها انجام مي شود، نظير حوضچه هاي ته نشيني و کلرزني، تصفيه نمي شوند . بهترين راه جداسازي اين آلاينده ها از آب، روش اسمزمعکوس است

حشره کش ها در آب آشاميدني
حشره کش هاي متداول در بازار ، داراي بيش از 600 ترکيب شيمياي مختلف هستند . استفاده از اين حشره کشها يکي از دلايل اصلي آلوده شدن اتمسفر و خاک زمين است. اين ترکيبات پس از بارندگي ها، به سفره هاي آب زيرزميني نفوذ مي کنند و سر از چاههاي تامين آب شرب در مي آورند. شناسايي اين ترکيبات در آب آشاميدني نيازمند تجهيزات پيشرفته آزمايشگاهي است. وجود اين ترکيبات در آب آشاميدني باعث اختلالات تنفسي، آسيب هاي عصبي و سرطان خصوصا درکودکان که سيستم ايمني بدن آنها ضعيف تر است مي شود .

زنگ آهن در آب آشاميدني
معضل ديگر در شهرهاي دنيا، شبکه لوله کشي فرسوده و پوسيده است. اين شبکه ها باعث مي شوند که آب آشاميدني، داراي زنگ آهن و رسوبات جدا شده از سيستم هاي قديمي باشد. پوسيدگي لوله ها باعث مي شود که خاک، گل، شن و ماسه وارد آب آشاميدني شهرها شود و سلامتي شهروندان را با مشکل مواجه سازد .

خطرات جدي فلزات سنگين در آب آشاميدني (جيوه و سرب و . . . )

فلزات سنگين در آب آشاميدني مي توانند اثرات مخربي بر سلامتي انسان داشته باشند . از جمل ه اين اثرات كاهش رشد اندامها ، سرطان ، اختلال در سيستم عصبي بدن، اختلال در سيستم دفاعي بدن مي باشد و در موارد حاد مي تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد .

برخي از فلزات نظير جيوه و سرب، احتمال ابتلا به سندرم "خود ايمني" را افزايش مي دهند كه در اثر آن سيستم دفاعي ، برخي از سلولها و ملکولهاي بدن را بيگانه طلقي کرده و به آنها حمله مي کند و عوارضي همچون روماتيسم قلبي، امراض كليوي، ناراحتي هاي عصبي و اختلال در سيستم گردش خون را باعث مي شود .

بيشترين و خطرناك ترين آثار مسمويت به وسيله فلزات سنگين، در مراحل رشد و نمو انسان حادث مي شود. رشد سريع سيستم هاي بدن در جنين و نوزاد انسان و كودكان خردسال، در اين اثر پذيري بسيار حائز اهميت است. وجود فلزات سنگين در آب آشاميدني نوزادان شيرخوار و خردسالان مي تواند باعث كندذهني و اختلال در يادگيري،‌ اختلال در حافظه، آسيب ديدن سيستم عصبي و اختلالات حركتي نظير تشنج و يا بيش فعالي آنها شود. در موارد وخيم تر فلزات سنگين صدمات جبران ناپذير مغزي را باعث مي شوند. كودكان نسبت به بزرگسالان بيشتر در معرض خطرات ناشي از فلزات سنگين در آب و غذا هستند زيرا نسبت به وزن بدنشان آب و غذاي بيشتري مصرف مي كنند . منشاء ورود فلزات سمي به آب مي تواند فاضلاب هاي شهري و پساب ها و زباله هاي صنعتي باشد. افزايش جمعيت شهرنشين و توسعه صنايع مختلف، يكي از عوامل اصلي افزايش آلاينده ها خصوصا فلزات سنگين در آب آشاميدني ما هستند . بيش از 50 عنصر هستند كه مي توانند در زمره فلزات سنگين طبقه بندي شوند كه 17 مورد از آنها در رديف متداول ترين و در عين حال سمي ترين اين عناصر قرار مي گيرند . ميزان سمي بودن اين عناصر به عواملي از قبيل نوع فلزو نقش بيولوژيكي آن درچرخه حيات بستگي دارد . متداول ترين فلزاتي كه در مسموميت انسان نقش پررنگ تري دارند عبارتند از: سرب، جيوه ، آرسنيك و كادميوم. ساير فلزات سنگين نظير مس، روي و كروم در اندازه هاي بسيار كم براي بدن لازم هستند اما همين عناصر در مقادير زياد مي توانند باعث مسموميت شوند . صنايع ريخته گري ، كارخانجات ذوب فلزات، كارخانجات آبكاري، كوره هاي زباله سوزي، پسماندهاي صنايع و معادن، لوله كشي هاي قديمي شهري و ... دلايل ديگر افزايش فلزات سنگين در آب آشاميدني هستند . برخي فرآيندهاي طبيعي نيز در نفوذ فلزات سنگين به آب نقش دارند. در برخي از مناطق، آرسنيك به طور طبيعي از لايه هاي زمين در آب هاي زيرزميني حل مي شود و با عث آلوده شدن منابع تامين آب آشاميدني مردم مي شود .

از ديگر آلاينده ها ميشود آزبست ، باکتري ها ، کروم ، ميکروب ها ، نيتراتها ، پرکلرات و . . . را نام برد که تعداد اين آلاينده ها بسيار زياد ميباشد و بيان نام و مشخصات و مضرا تک تک آنها امکان پذير نيست . دستگاه تصفيه آب خانگي ، بعنوان يک سنگر دفاعي در برابر بيش از 2100 نوع آلاينده شناخته شده که ممکن است در آب موجود باشند عمل کرده و از شما و فرزندانتان محافظت مي کند .از خانواده و فرزندان خود محافظت کنيد ::




راه حل موثر : استفاده از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي

بهترين راه حل که هم کارايي و کيفيت لازم را داشته باشد و هم از نظر اقتصادي مقرون به صرفه باشد ، استفاده از دستگاه هاي تصفيه آب خانگي است.

فيلتر اسمزمعکوس به کار رفته در اين دستگاه ها ، آلاينده هاي مضر را از آب آشاميدني حذف کرده آب را سبک و گوارا مي کند. اين دستگاه ها هم چنين طعم و بوي نامطبوع آب را حذف کرده و آبي سالم و گوارا را براي شما فراهم مي کنند. دستگاه هاي تصفيه آب خانگي ، مواد و عناصر راديواکتيو و آلودگي هاي ميکروبي ، باکتري ها و ويروس ها را نيز از آب حذف مي کنند. دستگاه هاي تصفيه آب خانگي اسمزمعکوس ، بهترين فن آوري براي محافظت از خانواده و فرزندان شما در برابر آلودگي هاي آب آشاميدني هستند.

تصفيه آب آشاميدني مي تواند مفاهيم متفاوتي داشته باشد. از نگاه کارشناسان ، استانداردهاي تعيين شده اي براي تصفيه آب آشاميدني وجود داد. اما از ديدگاه مردم ، آب آشاميدني مي بايست به اندازه کافي زلال و خالص و عاري از هرگونه ميکروارگانيزم و ناخالصي هاي مضر براي بدن باشد.

تصفيه آب آشاميدني در دنياي امروز از اهميت ويژه اي برخوردار است. افزايش روزافزون جمعيت و رشد صنايع مختلف باعث وارد شدن آلاينده هاي مضر به آب آشاميدني شهري شده است. کمتر از 100 سال پيش مردم با خيال راحت آب را از چاه هاي عميق استخراج مي کردند و بدون هيچگونه نگراني مي نوشيدند. اما آن روزها ديگر گذشته است. در عصر حاضر تصفيه آب آشاميدني تبديل به يک ضرورت شده است.

اما در موقعيت ها و مکان هاي مختلف ، ميزان تصفيه آبي که نياز داريد متفاوت است. نکات راهنماي زير، به شما کمک مي کنند تا تصميم بگيريد که به چه سطحي از تصفيه ، نياز داريد و در واقع ميزان خلوص آب مصرفي شما در موقعيت هاي مختلف چقدر بايد باشد؟

1 – استفاده از قرص هاي يد ، روش سريع و آساني براي تصفيه و ضدعفوني کردن آب است. استفاده از آنها ارزان و مقرون به صرفه است. اين روش تصفيه آب ، براي طبيعت گردان ، مسافران ، کوه نوردان و کساني که به طور موقت در وضعيت اضطراري قرار دارند بسيار مناسب است.

2 – قرص هاي کلر يکي ديگر از روشهاي ارزان و آسان براي تصفيه آب آشاميدني است. کلر ميکروارگانيزمهاي بيماري زاي آب را از بين مي برد. با چند عدد قرص کلر مي توانيد يک ظرف چهارليتري از آب رودخانه ، چاه يا چشمه را در عرض چند دقيقه ضدعفوني کنيد. اين روش نيز براي مواقع اضطراري توصيه مي شود.

3 – پودر کلر نيز يکي ديگر از اشکال کلر است که مي تواند براي تصفيه آب آشاميدني مورد استفاه قرار بگيرد. براي ضدعفوني کردن آب چاه خصوصي خود مي توانيد پودر کلر را تهيه و طبق دستورالعمل درون چاه بريزيد تا کليه ميکروارگانيزمهاي خطرناک را از بين ببرد. قبل از مصرف حتما در خصوص ميزان مورد استفاده و مدت زمان اثربخشي آن از کارشناسان بهداشت سوال کنيد.

4 – دستگاه هاي تصفيه آب سرشيري ، به طور کامل قادر به تصفيه آب آشاميدني نيستند اما کلر، بو وطعم نامطبوع و برخي از آلاينده هاي آب را حذف مي کنند.

5 – دستگاه هاي تصفيه آب اسمزمعکوس ، تقريبا 95% آلاينده هاي آب را حذف مي کنند. گل و لاي ، شن و ماسه ، زنگ لوله ها ، کلر باقيمانده ، نيترات ، فلزات سنگين و بسياري ديگر از ناخالصي هاي آب به وسيله اين دستگاه ها حذف مي شود.
تا چند سال پيش استفاده از دستگاه تصفيه آب يه کار لوکس و تجملاتي تلقي ميشد و لي هم اکنون سطح آگاهي مردم زياد شده و ميدانند که استفاده از اين دستگاه يک امر بسيار ضروري ميباشد.
توضيح راجب به اين مسئله طولاني است ولي همين قدر کافي است که بدانيد تاثيرات منفي آب بر روي بدن شما آثارش در طولاني مدت مشخص ميشود و آني و زود هنگام نيست و اينگونه نيست که شما
مثلا يک ليوان آب کلر دار بخوريد و يکدفعه حالتان بد بشود و احساس کنيد آب آلوده است . و همين قدر کافي است که به شما ياد آوري کنيم استفاده نکردن از اين تجهيزات اول به سلامتي شما و خانواده شما
لطمه ميزند بعد . . . و همين قدر بايد براي شما کافي باشد که آبي که هم اکنون از آن استفاده ميکنيد ديگر همانند آب 5 يا 10 يا 15 سال پيش نيست و خيلي چيزهاي ديگر ميتوانيد در آن پيدا کنيد که سالهاي پيش در آب مصرفي شما نبود

برچسپ : آب آلوده ، معرفی آلاینده های آب ، نیترات ، آرسنیک ، دستگاه تصفیه آب ، اسمز معکوس 

گرد آورنده : irsanat.com :( محمدرضایی )
تاریخ ارسال :  1394/2/09     
تعداد مشاهده :3692

ثبت نظرات شما کاربران محترم باعث بهبود مطالب سایت خواهد شد
نام و نام خانوادگی : الزامی
تلفن/ایمیل :
نظر شما : الزامی
کد امنیتی :

الزامی


دیگر مطالب مرتبط با موضوع : راه های پیشگیری از بیماریها


جهت دیدن مطالب بیشتر کلیک کنید             
آخرین مقالات ارسالی
مطالب تصادفی


دستگاه تی دی اس متر(TDS)

دستگاه پی اچ متر دیجیتال

هدایت سنج آب,EC متر

فتومتر پرتابل دیجیتال

دماسنج دیجیتال

مولتی متر دیجیتال

ph متر خاک

ph متر، ph سنج

Tds متر

آمونياك سنج

سنسور ph سنج ، پراپ ph سنج

EC متر ، EC سنج

ph سنج هانا ، تستر ph هانا

رفرکتومتر ، قند سنج

EC/TDS متر ، هدایت تی دی اس سنج

EC/TDS/PH متر ، تستر های مولتی پارامتر آب

ترازو آزمایشگاهی

اکسیژن متر آنلاین

پی اچ ph سنج آنلابن

هدایت و تی دی اس سنج آنلاین ،EC/TDS تابلویی انلاین

اکسیژن سنج DO متر آنلاین تابلویی

محصولات شرکت آدوا ADWA -ADWA

تجهیزات کنترل و اندازه گیری آنلاین

کلر سنج

فروش فوق العاده تجهیزات آنلاین تابولویی

محصولات شرکت ای زد تایوان AZ

فلکسی تستر، کلر، کلراید، سختی، سختی کلسیم، مس، روی،سیلیسم



فروشگاه ایران صنعت ،بررسی انتخاب و خرید آنلاین

فروشگاه ایران صنعت در سال 1388 تاسیس گردید، که مفتخر است ، با عرضه محصولات ابزاردقیق ، برق الکترونیک ، ابزارآلات و تجهیزات صنعتی در سراسر کشور با بهترین کیفیت و قیمت رقابتی در خدمت هموطنان گرامی باشد .
ENAMAD logo-samandehi

آدرس : کرج چهار راه کارخانه قند به سمت میدان هفت تیر خیابان پناهی کوچه پناهی 1 پلاک 61 ساختمان اهورا واحد یک
شماره تلفن : 02691300551
شماره همراه : 09106978820 واتساپ ، تلگرام ، ایتا ، روبیکا ، ای گپ روی این شماره می باشد
شماره نمابر : 30008666850361
افراد آنلاین: 70
تاریخ :1403/2/23
پرداخت آنلاین شبکه اجتماعی یوتیوب اینستاگرام شبکه اجتماعی فیس بوک

تمامي كالاها و خدمات اين سایت، داراي مجوزهاي لازم از مراجع مربوطه میاشند و فعاليتهاي اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است
تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به ایران صنعت میباشد.